1788 року було засновано Миколаївське Адміралтейство, у майбутньому – суднобудівний завод «Руссуд». Перше судно – 44-гарматний фрегат «Святой Николай» - було спущено на воду 1789 р., за ним збудовано ряд інших військових суден. 1856-1910 рр. – період броненосного суднобудування. 1911 р. завод отримав назву «Руссуд» (від акціонерного товариства «Русское судостроительное общество» — нового власника верфі). У 1911-1914 рр. на лівому березі р. Інгул було збудовано два стапелі з елінгами, швидкозварювальний цех, ряд корпусів заводу.
1920 р. суднобудівний завод реорганізовано під назвою «Тремсуд» («Трест морського суднобудування») шляхом об'єднання трьох підприємств: «Руссуд» («Русское судостроительное общество»), «Ремсуд» («ремонт суден»), «Темвод» («Трубочний і електромеханічний завод»). На заводі велася побудова крейсерів, десантних пароплавів, лінійних кораблів - на той час вони були найкращими судами свого класу.
1930 р. завод перейменовано у Миколаївський завод ім. 61 комунара. Завод спеціалізувався на будівництві військових суден: ескадрених міноносців, есмінців, підводних човнів, рятувальних суден різного типу.
У серпні 1941 р. більшість виробничих цехів і дільниць заводу ім. 61 комунара (крім об’єктів енергетики), стапеля, кранове обладнання дісталися окупантам майже неушкодженими. Робітники та службовці заводу були евакуйовані до Астрахані. Під час нацистської окупації завод працював на потреби німецьких військ – проводився ремонт надводних кораблів та підводних човнів. Перед визволенням Миколаєва військами Червоної Армії окупанти підірвали цехи та майстерні заводу.
За проведення бойових дій на Чорному морі у період Великої Вітчизняної війни есмінець «Сообразительный» та підводні човни «Щ-205», «Щ-215» (побудовані на заводі ім. 61 комунара у довоєнні роки) були удостоєні звання «Гвардійських».
Після війни завод пройшов етап відбудови, був модернізований і продовжив будувати військові кораблі.
З початку 1960 року завод почав освоювати будівництво комерційних (цивільних) суден: рефрижераторів, суховантажів, рибальських траулерів.
Суднобудівний завод ім. 61 комунара був двічі нагороджений орденом Леніна – у квітні 1963 р. та листопаді 1985 р.
Технологічні й організаційні можливості заводу у 80-х рр. ХХ ст. дозволяли будувати сучасні на той час судна усіх типів (з вагою корпусу до 28 000 тонн). Будівництво корпусів суден проводилося на трьох стапельних місцях, при цьому одночасно проводилася установка і монтаж частини обладнання і механізмів.
З 1991 року завод співпрацював з грецькою компанією «Laskaridis Shipping Company Ltd» і з 1997 року - зі спільним українсько-грецьким підприємством «Yugreftransflot-Lavinia». У результаті співробітництва замовникам були поставлені 16 рефрижераторних суден.
За час свого існування заводом побудовано близько 2000 військових кораблів та комерційних суден.
Сьогодні завод – Державне підприємство «Суднобудівний завод ім. 61 комунара». 2013 р. уперше за 5 років на ДП «Суднобудівний завод імені 61 комунара» стали на ремонт два вантажних судна для перевезення сипучих матеріалів.
- Протокол першого загального засідання акціонерів Російського суднобудівного акціонерного товариства від 5 листопада 1911 р. (ф. 300, оп. 1, спр. 1, арк. 3-4 зв.)
- Протокол першого загального засідання акціонерів Російського суднобудівного акціонерного товариства від 5 листопада 1911 р. (ф. 300, оп. 1, спр. 1, арк. 3-4 зв.)
- Протокол першого загального засідання акціонерів Російського суднобудівного акціонерного товариства від 5 листопада 1911 р. (ф. 300, оп. 1, спр. 1, арк. 3-4 зв.)
- Протокол першого загального засідання акціонерів Російського суднобудівного акціонерного товариства від 5 листопада 1911 р. (ф. 300, оп. 1, спр. 1, арк. 3-4 зв.)
- Витяги з протоколу правління Російського суднобудівного акціонерного товариства від 9 березня 1913 р. № 17 з відомостями про побудову крейсерів для Чорного Моря та допоміжного пристрою з установки умформерів (ф. 300, оп. 1, спр. 207, арк. 14-15)
- Витяги з протоколу правління Російського суднобудівного акціонерного товариства від 9 березня 1913 р. № 17 з відомостями про побудову крейсерів для Чорного Моря та допоміжного пристрою з установки умформерів (ф. 300, оп. 1, спр. 207, арк. 14-15)
- Інформація заводоуправління Російського суднобудівного акціонерного товариства командиру Миколаївського порту від 5 липня 1914 р. № 477/993 про доставку труб для турбін у суднобудуванні (ф. 300, оп. 1 спр. 404, арк. 218)
- Прохання голови комісії з догляду за збудуванням суден для Чорного моря до заводоуправління Російського суднобудівного акціонерного товариства від 16 січня 1915 р. № 34 щодо видачі пропусків особам, які відвідують судна, що будуються на заводі (ф. 300, оп. 1, спр. 618, арк. 1)
- Інформація товариства парусних виробів м. Петроград заводоуправлінню Російського суднобудівного акціонерного товариства від 3 лютого 1915 р. щодо виготовлення шківів на замовлення (копія) (ф. 300, оп. 1, спр. 404, арк. 473)
- Інформація мідноливарних, котельних, арматурних і механічних заводів Л.Бейгера (м. Петроград) від 18 травня 1915 р. щодо виконання замовлення заводоуправління Російського суднобудівного акціонерного товариства з виготовлення переговорних труб для лінійних кораблів типу «Императрица Мария» (ф. 300, оп. 1, спр. 160, арк. 89-89 б.)
- Інформація мідноливарних, котельних, арматурних і механічних заводів Л.Бейгера (м. Петроград) від 18 травня 1915 р. щодо виконання замовлення заводоуправління Російського суднобудівного акціонерного товариства з виготовлення переговорних труб для лінійних кораблів типу «Императрица Мария» (ф. 300, оп. 1, спр. 160, арк. 89-89 б.)
- Інформація мідноливарних, котельних, арматурних і механічних заводів Л.Бейгера (м. Петроград) від 18 травня 1915 р. щодо виконання замовлення заводоуправління Російського суднобудівного акціонерного товариства з виготовлення переговорних труб для лінійних кораблів типу «Императрица Мария» (ф. 300, оп. 1, спр. 160, арк. 89-89 б.)
- Інформація заводоуправління Російського суднобудівного акціонерного товариства для придворного фабриканта срібних виробів Любавіна (м. Петроград) від 5 жовтня 1915 р. щодо замовлення столових приборів на крейсерів, що будувалися на заводі. ф. 300, оп. 1, спр. 571, арк. 99.
- Рекомендаційний лист New London ship and engine company від 14 лютого 1916 р. на А.Брунштейна (ф. Р-577, оп. 1, спр. 4, арк. 3)
- Інформація голови комісії з догляду за побудовою суден для Чорного моря до заводоуправління Російського суднобудівного акціонерного товариства від 26 вересня 1916 р. № 5490 затвердження табельної комплектації крейсерів типу «Адмирал Нахимов» (ф. 300, оп. 1, спр. 571, арк. 16)
- Протокол від 9 листопада 1916 р. щодо проведення гідравлічного випробування патрубків для легкого крейсера «Адмирал Истомин» (ф. 300, оп. 1, спр. 1787, арк. 19)
- Посвідчення командира лінійного судна «Императрица Екатерина Великая» від 30 листопада 1916 р. № 3385 з відомостями про побудову зазначеного судна (ф. Р-577, оп. 1, спр. 44, арк. 38)
- Оголошення заводоуправління Російського суднобудівного товариства від 3 грудня 1916 р. № 49 щодо призначення наглядачів за збудуванням підводних шлюпок та ремонтом міноносця (ф. 300, оп. 1, спр. 1069, арк. 4)
- Роз’яснювальні схеми бухгалтерських записів заводу «Руссуд» у зв’язку з розрахунками у спільній з заводом «Наваль» побудові двох легких крейсерів «Адмирал Нахимов» і «Адмирал Лазарев» (документ не датований, не пізніше 1918 р. ) (ф. 300, оп. 1, спр. 240, арк. 17-21)
- Роз’яснювальні схеми бухгалтерських записів заводу «Руссуд» у зв’язку з розрахунками у спільній з заводом «Наваль» побудові двох легких крейсерів «Адмирал Нахимов» і «Адмирал Лазарев» (документ не датований, не пізніше 1918 р. ) (ф. 300, оп. 1, спр. 240, арк. 17-21)
- Роз’яснювальні схеми бухгалтерських записів заводу «Руссуд» у зв’язку з розрахунками у спільній з заводом «Наваль» побудові двох легких крейсерів «Адмирал Нахимов» і «Адмирал Лазарев» (документ не датований, не пізніше 1918 р. ) (ф. 300, оп. 1, спр. 240, арк. 17-21)
- Роз’яснювальні схеми бухгалтерських записів заводу «Руссуд» у зв’язку з розрахунками у спільній з заводом «Наваль» побудові двох легких крейсерів «Адмирал Нахимов» і «Адмирал Лазарев» (документ не датований, не пізніше 1918 р. ) (ф. 300, оп. 1, спр. 240, арк. 17-21)
- Роз’яснювальні схеми бухгалтерських записів заводу «Руссуд» у зв’язку з розрахунками у спільній з заводом «Наваль» побудові двох легких крейсерів «Адмирал Нахимов» і «Адмирал Лазарев» (документ не датований, не пізніше 1918 р. ) (ф. 300, оп. 1, спр. 240, арк. 17-21)
- Інформація загальнозаводського комітету заводу «Руссуд» від 16 січня 1918 р. про прийняття Радянської влади на заводі (ф. Р-577, оп. 1, спр. 18, арк. 1-1 зв.)
- Інформація загальнозаводського комітету заводу «Руссуд» від 16 січня 1918 р. про прийняття Радянської влади на заводі (ф. Р-577, оп. 1, спр. 18, арк. 1-1 зв.)
- Лист Об’єднаного товариства нижнєгородських виробників ланцюгів «Чупрунов и К-о» до завод Російського суднобудівного товариства від 3 лютого 1918 р. щодо цін на запитувану продукцію (ф. Р-577, оп. 1, спр. 47, арк. 56)
- Лист Харківського відділення гасово-масляних та бензинових заводів «Якорь» і «Вера» у Баку до заводу Російського суднобудівного товариства від 5 лютого 1918 р. з відомостями про наявні турбінні масла для продажу та ціни на них (ф. Р-577, оп. 1, спр. 47, арк. 92)
- Лист заводоуправління Російського суднобудівного товариства до головного керівника заводів «Наваль» і «Руссуд» від 23 вересня 1918 р. № 21214 з відомостями щодо перебудови десантних пароплавів у нафтоналивні (додатки - список робочих креслень, список службовців технічного бюро заводу «Руссуд») (ф. Р-577, оп. 1, спр. 70, арк. 2-4)
- Лист заводоуправління Російського суднобудівного товариства до головного керівника заводів «Наваль» і «Руссуд» від 23 вересня 1918 р. № 21214 з відомостями щодо перебудови десантних пароплавів у нафтоналивні (додатки - список робочих креслень, список службовців технічного бюро заводу «Руссуд») (ф. Р-577, оп. 1, спр. 70, арк. 2-4)
- Лист заводоуправління Російського суднобудівного товариства до головного керівника заводів «Наваль» і «Руссуд» від 23 вересня 1918 р. № 21214 з відомостями щодо перебудови десантних пароплавів у нафтоналивні (додатки - список робочих креслень, список службовців технічного бюро заводу «Руссуд») (ф. Р-577, оп. 1, спр. 70, арк. 2-4)
- Лист заводоуправління Російського суднобудівного товариства до головного керівника заводів «Наваль» і «Руссуд» від 23 вересня 1918 р. № 21214 з відомостями щодо перебудови десантних пароплавів у нафтоналивні (додатки - список робочих креслень, список службовців технічного бюро заводу «Руссуд») (ф. Р-577, оп. 1, спр. 70, арк. 2-4)
- Лист заводоуправління Російського суднобудівного товариства до головного керівника заводів «Наваль» і «Руссуд» від 23 вересня 1918 р. № 21214 з відомостями щодо перебудови десантних пароплавів у нафтоналивні (додатки - список робочих креслень, список службовців технічного бюро заводу «Руссуд») (ф. Р-577, оп. 1, спр. 70, арк. 2-4)
- Лист капітана І рангу Руднікова до інженера заводу «Руссуд» Логінова від 2 жовтня 1918 р. № 248 з відомостями щодо списків креслень для побудови лінійних суден «Императрица Мария» «Воля» (ф. Р-577, оп. 1, спр. 73, арк. 8-8зв.)
- Лист капітана І рангу Руднікова до інженера заводу «Руссуд» Логінова від 2 жовтня 1918 р. № 248 з відомостями щодо списків креслень для побудови лінійних суден «Императрица Мария» «Воля» (ф. Р-577, оп. 1, спр. 73, арк. 8-8зв.)
- Лист керуючого заводоуправлінням Російського суднобудівного товариства до головного керівника товариства Миколаївських заводів та верфей і Російського суднобудівного товариства від 28 жовтня 1918 р. № 10301 з відомостями про необхідність виконання деяких робіт на суднах, що будуються на заводі «Руссуд» (ф. Р-577, оп. 1, спр. 57, арк. 13-13 зв.)
- Лист керуючого заводоуправлінням Російського суднобудівного товариства до головного керівника товариства Миколаївських заводів та верфей і Російського суднобудівного товариства від 28 жовтня 1918 р. № 10301 з відомостями про необхідність виконання деяких робіт на суднах, що будуються на заводі «Руссуд» (ф. Р-577, оп. 1, спр. 57, арк. 13-13 зв.)
- Пропозиція А.Я.Брунштейна до керуючого заводом Російського суднобудівного товариства від 7 грудня 1918 р. про надання послуг перекладача англійської мови (ф. Р-577, оп. 1, спр. 4, арк. 1-2)
- Пропозиція А.Я.Брунштейна до керуючого заводом Російського суднобудівного товариства від 7 грудня 1918 р. про надання послуг перекладача англійської мови (ф. Р-577, оп. 1, спр. 4, арк. 1-2)
- Заява службовців заводу «Руссуд» до Миколаївського міського продуктового комісаріату від травня 1919 р. з проханням надати продуктового пайку (ф. Р-577, оп. 1, спр. 20, арк. 26)
- Витяг з протоколу засідання президії заводського комітету від 18 вересня 1923 р. щодо виплати заробітної плати облігаціями золотої позики (ф. Р-577, оп. 1, спр. 7, арк. 3)
- Лист начальника технічного відділу управління головного військового порту Чорного і Азовського морів до правління заводу «Руссуд» від 15 травня 1920 р. з відомостями про проведення термінового ремонту моторного катера «Седьмой» (ф. Р-577, оп. 1, спр. 154, арк. 11)
- Інформація уповноваженого з управління заводом «Руссуд» від 17 березня 1920 р. щодо термінів добудови пароплавів типу ельпідіфор (ф. Р-577, оп. 2, спр. 66, арк. 7)
- Звіт голови правління держзаводів щодо виконання замовлень із суднобудування на заводах Русссудівської групи за травень 1920 р. (ф. Р-577, оп. 1, спр. 186, арк. 31-32)
- Звіт голови правління держзаводів щодо виконання замовлень із суднобудування на заводах Русссудівської групи за травень 1920 р. (ф. Р-577, оп. 1, спр. 186, арк. 31-32)
- Наряд заводу «Тремсуд» (для виконання на «Руссуд») від 24 липня 1920 р. на виготовлення щоглів для катерів «Гордый», «Громкий» (ф. Р-577, оп. 1, спр. 177, арк. 22)
- Телефонограма заводоуправлінню «Руссуд» від 9 серпня 1920 р. № 170 щодо проведення робіт на пароплаві № 415 (копія) (ф. Р-577, оп. 1, спр. 182, арк. 3)
- Список майстрових та службовців механічного цеху заводу «Руссуд», які виконали понаднормові роботи на підводному човні АГ-23 (документ не датований, на обкладинці справи вказана дата – 1920 р.) (ф. Р-577, оп. 1, спр. 261, арк. 13-13 зв.)
- Список майстрових та службовців механічного цеху заводу «Руссуд», які виконали понаднормові роботи на підводному човні АГ-23 (документ не датований, на обкладинці справи вказана дата – 1920 р.) (ф. Р-577, оп. 1, спр. 261, арк. 13-13 зв.)
- Акт від 6 грудня 1921 р. про щомісячне обстеження третього та четвертого стапелів на заводі «Руссуд» (ф. Р-577, оп. 1, спр. 197, арк. 62)
- Виробнича програма відділу добудови підводних човнів заводу «Руссуд» на вересень 1922 р. від 8 серпня 1922 р. (ф. Р-577, оп. 1, спр. 202, арк. 26)
- Виробнича програма лінійно-прокатного цеху заводу «Руссуд» на грудень 1922 р. від 11 грудня 1922 р. (ф. Р-577, оп. 1, спр. 202, арк. 2)
- Виробнича програма і звіт суднобудівного цеху заводу «Руссуд» на грудень 1922 р. від 11 грудня 1922 р. (ф. Р-577, оп. 1, спр. 202, арк. 7-7 зв.)
- Виробнича програма і звіт суднобудівного цеху заводу «Руссуд» на грудень 1922 р. від 11 грудня 1922 р. (ф. Р-577, оп. 1, спр. 202, арк. 7-7 зв.)
- Лист керуючого заводами групи «Тремсуд» до директора Миколаївських заводів від 10 січня 1923 р. № 5069 з відомостями про роботу заводів «Руссуд», «Ремсуд», «Темвод» (ф. Р-577, оп. 1, спр. 169, арк. 15)
- Лист завідувача відділом постачання заводу «Руссуд» Майстренка до завідуючого комерційним відділом заводу ім. А.Марті від 22 лютого 1930 р. з відомостями про виділення заводу «Руссуд» у самостійну одиницю (ф. Р-578, оп. 1, спр. 715, арк. 21)
- Наказ директора заводу ім. 61 комунара Андріянова від 1 квітня 1944 р. № 5 щодо трудової дисципліни на заводі (ф. Р-577, оп. 4, спр. 3, арк. 4)
- Наказ директора заводу ім. 61 комунара від 6 квітня 1944 р. № 14 про призначення осіб на посади (ф. Р-577, оп. 4, спр. 3, арк. 12)
- Наказ директора заводу ім. 61 комунара Прибильського від 3 серпня 1944 р. № 264 щодо навчання молодих спеціалістів на заводі (ф. Р-577, оп. 4, спр. 3, арк. 289)
- Наказ директора заводу ім. 61 комунара Прибильського від 23 серпня 1944 р. № 280 щодо військового навчання робітників на заводі (ф. Р-577, оп. 4, спр. 3, арк. 306)
- Наказ заступника директора заводу ім. 61 комунара Горбенка від 20 вересня 1944 р. № 306 про привітання працівників заводу за дострокове завершення монтажу турбогенератора (ф. Р-577, оп. 4, спр. 3, арк. 333)
- Інформація заступника директора заводу ім. 61 комунара Горбенка до заступника народного комісара суднобудівної промисловості Разіна від 2 жовтня 1944 р. про склад житлового фонду заводу станом на 1941 р. та 1944 р. (ф. Р-577, оп. 4, спр. 4, арк. 123-123 зв.)
- Інформація заступника директора заводу ім. 61 комунара Горбенка до заступника народного комісара суднобудівної промисловості Разіна від 2 жовтня 1944 р. про склад житлового фонду заводу станом на 1941 р. та 1944 р. (ф. Р-577, оп. 4, спр. 4, арк. 123-123 зв.)
- Наказ заступника директора заводу ім. 61 комунара Горбенка від 12 лютого 1945 р. № 49 про проблеми виконання заводом першого замовлення НКВМФ (ф. Р-577, оп. 4, спр. 21, арк. 50-50 зв.)
- Наказ заступника директора заводу ім. 61 комунара Горбенка від 12 лютого 1945 р. № 49 про проблеми виконання заводом першого замовлення НКВМФ (ф. Р-577, оп. 4, спр. 21, арк. 50-50 зв.)
- Будівництво баржі вантажопідйомністю у 1000 тонн, 1945 р. (фото № 2-47222)
- Загальний вигляд цеху добудови заводу ім. 61 комунара, 1946 р. (фото № 2-47240)
- Гільйотина для різки металевих листів у корпусообробному цеху заводу ім. 61 комунара, 1946 р. (фото № 2-47182)
- Один із елінгів заводу ім. 61 комунара, 1947 р. (фото № 2-47227)
- Внутрішній вигляд одного із відділів механічного цеху заводу ім. 61 комунара, 1947 р. (фото № 2-47244)
- Виготовлення підйомних 80-тонних понтонів у корпусній майстерні заводу ім. 61 комунара, 1947 р. (фото № 2-47243)
- Номенклатура серії замовлень виробництва заводу ім. 61 комунара з 1 січня 1948 р. (документ - додаток до наказу від 5 лютого 1948 р. № 35) (ф. Р-577, оп. 4, спр. 102, арк. 45)
- Наказ директора заводу ім. 61 комунара Прибильського від 5 лютого 1948 р. № 35 щодо затвердження номенклатури серії виробничих замовлень (ф. Р-577, оп. 4, спр. 102, арк. 44)
- Наказ директора заводу ім. 61 комунара Прибильського від 8 березня 1948 р. № 76 щодо виплати робочим заводу премії за дострокове виконання завдань зі збудування барж для Аральського моря (ф. Р-577, оп. 4, спр. 102, арк. 98)
- Протокол наради комісії з проведення конкурсу зі збору та впровадження раціоналізаторських пропозицій на заводі від 28 травня 1948 р. № 4 (ф. Р-577, оп. 4, спр. 112, арк. 14)
- Виробнича характеристика на токаря цеху № 10 заводу ім. 61 комунара Кишкек’яна Григорія Декрановича (документ не датований, на обкладинці справи вказана дата: 1948 р.) (ф. Р-577, оп. 4, спр. 105, арк. 14)
- Лист Управління суднобудівної промисловості м. Херсон директору заводу ім. 61 комунара Ганькевичу від 28 січня 1958 р. щодо ремонту китобійних суден (ф. Р-577, оп. 4, спр. 500, арк. 28)
- Лист директора заводу ім. 61 комунара до заступника голови Ради народного господарства Херсонського економічного адміністративного району від 14 квітня 1958 р. щодо собівартості китобійного судна № 1514 (ф. Р-577, оп. 4, спр. 500, арк. 67)
- Китобійне судно «Беспощадный», збудоване 1958 р. (ф. Р-577, оп. 6, спр. 13, арк. 1)
- Лист заступника начальника Головного управління рибної промисловості Семенова до директора заводу ім. 61 комунара від 14 березня 1963 р. № 31-8-196 з відомостями про необхідність випуску трьох рефрижераторних дизель-електроходів проекту 569А (ф. Р-577, оп. 4, спр. 724, арк. 21)
- Графік побудови транспортних рефрижераторів проекту № 569А, затверджений 4 квітня 1964 р. (ф. Р-577, оп. 4, спр. 610, арк. 4)
- Транспортний рефрижератор «Пионер Мурмана», побудованого 1968 р. (ф. Р-577, оп. 6, спр. 104, арк. 2)
- Робота у конструкторському бюро заводу ім. 61 комунара, 1969 р. (фото № 8071)
- Транспортний рефрижератор «Маршал Рокоссовский», побудованого 1970 р. (ф. Р-577, оп. 6, спр. 114, арк. 2)
- Закладка першої секції нового судна на заводі ім. 61 комунара, 1972 р. (фото № 14319)
- Спуск рефрижераторного судна «Пролив Лаперуза», збудованого на заводі ім. 61 комунар, 1974 р. (фото № 0-16702)
- Транспортний рефрижератор «Ибернский пролив», збудованого 1975 р. (ф. Р-577, оп. 6, спр. 129, арк. 4)
- Спуск рефрижераторного судна «Алексей Крылов» побудованого на заводі ім. 61 комунар, 1978 р. (фото № 20669)
- Спуск судна «Пролив Надежды», збудованого на заводі ім. 61 комунара, 1979 р. (фото № 20414)
- Спуск траулера «Украинский комсомолец» на заводі ім. 61 комунара, 1979 р. (фото № 20635)
- Політзаняття у цеху № 5 заводу ім. 61 комунара, 1979 р. (фото № 17698)
- Найкращі зварювальники заводу ім. 61 комунара – Волосенки Ніна Петрівна та її чоловік Сергій Євгенович, 1981 р. (фото № 17529)
- Транспортний рефрижератор «Камчатский пролив», збудований 1984 р. (ф. Р-577, оп. 6, спр. 137, арк. 1)
- Спуск рефрижераторного судна «Бухта Русская», збудованого на заводі ім. 61 комунар, лютий 1986 р. (фото № 18126)
- Рефрижераторне судно «Космонавт Гагарін», збудоване на заводі ім. 61 комунара, йде на випробування, 1986 р. (фото № 20615)
- Наказ директора заводу ім. 61 комунар І.М.Овдієнка від 19 квітня 1988 р. № 430 щодо преміювання робітників заводу у зв’язку зі здачею в експлуатацію замовлення № 1126 (ф. Р-577, оп. 4, спр. 1590, арк. 58)
- Наказ директора заводу ім. 61 комунар І.М.Овдієнка від 21 червня 1988 р. № 690 про затвердження графіка щодо переводу заводу на повний госпрозрахунок (ф. Р-577, оп. 4, спр. 1591, арк. 202)
- Наказ директора заводу ім. 61 комунар І.М.Овдієнка від 1 серпня 1988 р. № 828 про преміювання суднобудівника Сидорова за активну участь в організації завершення добудови електронної частини на замовленні № 1127 «Иван Прибыльский» (ф. Р-577, оп. 4, спр. 1594, арк. 72)
- Екскурсія по заводу ім. 61 комунара, 1988 р. (фото № 20911)
- Овдієнко І.М., директор заводу ім. 61 комунара, серед робітників, 1989 р. (фото № 20849)
- Судно «Капитан Волошин» на добудові, 1991 р. (фото № 21202)
- Освячення настоятелем Свято-Миколаївського собору нового рефрижератора «Капитан Пряха» на заводі ім. 61 комунара, 1991 р. (фото № 21523)
- Спуск чергового транспортного рефрижератора, збудованого на заводі ім. 61 комунара, березень 1992 р. (фото № Р-2321)
- Спуск транспортного рефрижератора «Frio Hellenic», збудованого на заводі ім. 61 комунара, лютий 1998 р. (фото № 21106)