До 225-річчя з часу заснування суднобудівного заводу ім. 61 комунара

Print

1788 року було засновано Миколаївське Адміралтейство, у майбутньому – суднобудівний завод «Руссуд». Перше судно – 44-гарматний фрегат «Святой Николай» - було спущено на воду 1789 р., за ним збудовано ряд інших військових суден. 1856-1910 рр. – період броненосного суднобудування. 1911 р. завод отримав назву «Руссуд» (від акціонерного товариства «Русское судостроительное общество» — нового власника верфі). У 1911-1914 рр. на лівому березі р. Інгул було збудовано два стапелі з елінгами, швидкозварювальний цех, ряд корпусів заводу.

1920 р. суднобудівний завод реорганізовано під назвою «Тремсуд» («Трест морського суднобудування») шляхом об'єднання трьох підприємств: «Руссуд» («Русское судостроительное общество»), «Ремсуд» («ремонт суден»), «Темвод» («Трубочний і електромеханічний завод»). На заводі велася побудова крейсерів, десантних пароплавів, лінійних кораблів - на той час вони були найкращими судами свого класу.

1930 р. завод перейменовано у Миколаївський завод ім. 61 комунара. Завод спеціалізувався на будівництві військових суден: ескадрених міноносців, есмінців, підводних човнів, рятувальних суден різного типу.

У серпні 1941 р. більшість виробничих цехів і дільниць заводу ім. 61 комунара (крім об’єктів енергетики), стапеля, кранове обладнання дісталися окупантам майже неушкодженими. Робітники та службовці заводу були евакуйовані до Астрахані. Під час нацистської окупації завод працював на потреби німецьких військ – проводився ремонт надводних кораблів та підводних човнів. Перед визволенням Миколаєва військами Червоної Армії окупанти підірвали цехи та майстерні заводу.

За проведення бойових дій на Чорному морі у період Великої Вітчизняної війни есмінець «Сообразительный» та підводні човни «Щ-205», «Щ-215» (побудовані на заводі ім. 61 комунара у довоєнні роки) були удостоєні звання «Гвардійських».

Після війни завод пройшов етап відбудови, був модернізований і продовжив будувати військові кораблі.

З початку 1960 року завод почав освоювати будівництво комерційних (цивільних) суден: рефрижераторів, суховантажів, рибальських траулерів.

Суднобудівний завод ім. 61 комунара був двічі нагороджений орденом Леніна – у квітні 1963 р. та листопаді 1985 р.

Технологічні й організаційні можливості заводу у 80-х рр. ХХ ст. дозволяли будувати сучасні на той час судна усіх типів (з вагою корпусу до 28 000 тонн). Будівництво корпусів суден проводилося на трьох стапельних місцях, при цьому одночасно проводилася установка і монтаж частини обладнання і механізмів.

З 1991 року завод співпрацював з грецькою компанією «Laskaridis Shipping Company Ltd» і з 1997 року - зі спільним українсько-грецьким підприємством «Yugreftransflot-Lavinia». У результаті співробітництва замовникам були поставлені 16 рефрижераторних суден.

За час свого існування заводом побудовано близько 2000 військових кораблів та комерційних суден.

Сьогодні завод – Державне підприємство «Суднобудівний завод ім. 61 комунара». 2013 р. уперше за 5 років на ДП «Суднобудівний завод імені 61 комунара» стали на ремонт два вантажних судна для перевезення сипучих матеріалів.

 

Пошук