error

До 115-річчя з часу пуску суднобудівного заводу «Наваль»

DATE_FORMAT_LC2
Print

29 вересня 1895 року піддані Бельгії Е.К.Делуа та Г.Я.Франсуа уклали угоду з представниками Миколаївської міської у прави щодо оренди земельної ділянки для зведення суднобудівної верфі. Новозбудована верф стала йменуватися заводом «Товариства суднобудівних, механічних і ливарних заводів» (неофіційно завод називався «Наваль» (французькою – «морський»). Завод був відкритий 1897 року, але продовжував добудовуватися кілька років поспіль. Вдало розташовані заводські цехи, побудовані у один ряд, були сполучені між собою залізничними коліями, мали вихід до берега ріки Південний Буг. Заводська верф була оснащена трьома малими стапелями для зведення міноносців та двома великими для спорудження броненосців, які знаходилися у критому елінгу. Підприємство об’єднувало суднобудівну верф, ковальню, мостобудівне, котельне, машинобудівне, чавуно- та мідноливарне виробництво, вагонобудівництво.

1907 року до заводу «Наваль» приєднано Чорноморський завод товариства механічного виробництва у Південній Росії, що був розташований поруч та випускав котли, локомобілі, снаряди.

У лютому 1912 року завод перейшов у відання французького «Анонімного товариства Миколаївських заводів і верфей», у листопаді 1913 року – «Акціонерного товариства Миколаївських заводів і верфей». Займався будівництвом суден, виготовленням парових котлів, мостових споруд, товарних вагонів та іншого обладнання для залізниць.